Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /USER/multiculti/wp-includes/admin-bar.php:1) in /USER/multiculti/wp-content/plugins/ready-ecommerce/classes/req.php on line 9 Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /USER/multiculti/wp-includes/admin-bar.php:1) in /USER/multiculti/wp-content/plugins/ready-ecommerce/classes/req.php on line 9 Európa-szerte csökken a munka és a munkahely iránti elkötelezettség - Multiculti.hu

Hírmorzsák A bunch of raised hands

Published on május 29th, 2014 | by Multiculti Juli

0

Európa-szerte csökken a munka és a munkahely iránti elkötelezettség

2014. május 28. – Magyarországon a munkavállalók mindössze 10%-a vallja magát maximálisan elkötelezettnek jelenlegi munkaadója iránt, míg ez az arány Dániában 45%, Norvégiában 42% Oroszországban 37%, derül ki a Kelly Global Workforce Index (KGWI) felmérés legfrissebb eredményeiből.

A munkavállalói elkötelezettség kérdéséhez szorosan kapcsolódik az a gondolat, hogy a dolgozók szerint mennyire becsüli meg őket munkaadójuk. 

Európai összesítésben a munkavállalók 39%-a érzi úgy, hogy megbecsülik a munkahelyén, és ez a szint lényegében változatlan maradt az elmúlt három évben. 

Magyarországon a válaszadók 36%-a érez hasonlóképpen; 44%-uk pedig kevésbé lojális munkaadójához a tavalyi felméréshez képest. Ennek eredményeképpen a megkérdezettek 66%-a tervezi az állásváltoztatást még ebben az évben, 65%-uk rendszeresen gondolkodik azon, hogy felmond. A válaszadók közel fele keres új álláslehetőséget, attól függetlenül, hogy jól érzi magát jelenlegi munkahelyén, 39%-uk hetente legalább egyszer aktívan keresgél is az állásajánlatok között. 

A munkahely-választási döntést befolyásoló legfontosabb tényezőkről szólva a fizetést és a juttatásokat említették a legtöbben 85%, ám a válaszadók 63%-a ugyancsak megjelölte a munka és a magánélet egyensúlyát, 51%-uk pedig az előrejutási lehetőségeket. 
Az Y generáció tagjai a fizetésen kívül (89%) az előrelépési lehetőségeket (66%), illetve a munka-magánélet egyensúlyát (65%) és a tréning, szakmai továbbképzési lehetőségeket (61%) tartják fontosnak, ha több munkaadó ajánlata közül is választhatnak. 

A megkérdezettek felét nagyban befolyásolja munkahely-választási döntéseiben, hogy mennyire talál értelmet munkájában. 

A Magyarországon már 10 éve jelenlévő Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, Jónás Anikó, az alábbiakban foglalta össze véleményét a felmérés eredményeiről: 

„A munkavállalói elkötelezettség messze elmarad az európai átlaghoz képest és ez világosan rámutat arra, hogy a munkaadóknak olyan körülményeket kell teremteniük, amely hosszú távon is vonzó a munkavállalók számára. A bevallottan munkát kereső jelöltek mellett nagy számban vannak olyanok is, akik kevésbé látható módon közelítik meg a munkaerőpiacot (passzív álláskeresők), ez pedig még inkább fokozza a tehetséges munkavállalók felkutatásában és megnyerésében rejlő kihívásokat.”

„A felmérésből egyértelműen kiderül, hogy bár a fizetés és juttatás áll a munkavállalói preferencia középpontjában, az előrelépési lehetőségek és a szakmai továbbképzések is fontos szerepet játszanak munkahellyel kapcsolatos döntéseik során.  A készségfejlesztés és tudásbővítés menedzselése ma már nem kizárólag a munkáltató felelőssége, azonban a foglalkoztatás szerves részét alkotják és nagyban befolyásolják a munkavállalói teljesítményt, morált csakúgy, mint a munkaerő-megtartását.” 

Passzív álláskeresők elérése – megoldást jelenthet a közösségi média?

Ma már az online/digitális önéletrajz az általános – a felmérés résztvevőinek 96%-a állítja, hogy leginkább ilyen formában adná be pályázatát egy állásra, míg a hagyományos papíralapú önéletrajzot mindössze 14%-uk választaná. Habár egyre nagyobb teret hódít a közösségi média az álláskeresésben is, a megkérdezettek alig 6%-a választaná ezt a lehetőséget a hagyományos álláskeresési módszerekkel szemben. Az álláskeresők 16%-a csatlakozott már valamely munkaadó közösségi oldalához vagy szakmai közösségéhez, 45%-uk pedig szívesen csatlakozna a későbbiekben.

A felmérés 31 ország mintegy 230.000 dolgozójának válaszait gyűjtötte össze, köztük több mint 6.000 magyar munkavállalóét.

Tags: , , ,


About the Author



MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Back to Top ↑