Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /USER/multiculti/wp-includes/admin-bar.php:1) in /USER/multiculti/wp-content/plugins/ready-ecommerce/classes/req.php on line 9 Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /USER/multiculti/wp-includes/admin-bar.php:1) in /USER/multiculti/wp-content/plugins/ready-ecommerce/classes/req.php on line 9 Hogyan kezeljünk egyszerre több főnököt? – avagy kiút a mátrix hálójából - Multiculti.hu

10 pontos kisokos post-it-note-msgs-1024x768

Published on december 5th, 2013 | by Multiculti Juli

1

Hogyan kezeljünk egyszerre több főnököt? – avagy kiút a mátrix hálójából

A gazdasági nyomás hatására a multinacionális vállalatok hierarchiája is folyamatosan laposodik. Vezetői szintek szűnnek meg, osztályok olvadnak össze, üzletágak kiszervezésére kerül sor és a munkafeladatokat projekt csapatokban végzik. Mindezek következtében egyre többen kerülnek olyan helyzetbe, hogy több felettesnek tartoznak beszámolási kötelezettséggel. És minél több vezető, annál nehezebb a sokszor egymásnak ellentmondó utasításoknak és elvárásoknak eleget tenni. Alábbi 10 pontos kisokosba azon tanácsainkat szedtük csokorba, melyek segítenek kiutat találni a „mátrix hálójából”.

1. Mindennapi kihívások

- Túlterheltség

Amennyiben több felettestől érkeznek a feladatok, a kiosztott munka mennyisége sokszor meghaladhatja az egyén kapacitását. Főképp akkor, ha az egyes vezetők egymással nem egyeztetve osztják le a feladatokat. Gyakran előfordul az is, hogy a felettesek tudomást sem véve a többiek által támasztott igényekről megkívánják, hogy a saját projektjeik élvezzenek azonnali elsőbbséget.

- Egymásnak ellentmondó elvárások

Származhat véleménykülönbségből vagy szimplán mások érdekeinek figyelmen kívül hagyásából, de akár az egyéni érdekek különbözőségéből is. Különböző vezetők különféle elvárásokat támasztanak, és ami az egyiknek tetszik, az lehet, hogy a másiknak egyáltalán nem megfelelő.

- Hűség

A felettesek általában elvárják, hogy az általuk kiadott feladat élvezzen elsőbbséget. Azonban, ha a dolgozó több vezető irányítása alatt dolgozik, akkor több ízben kerül olyan helyzetbe, amikor az egymással ütköző munkafeladatok valamelyikét későbbre kell halasztani vagy netán vissza kell utasítani. Ilyen esetben pedig a vezető akár a dolgozó hűségét, szolgálatkészségét kérdőjelezi meg.

2. Tudd ki van legnagyobb hatással a karrieredre

A többszörös megfelelési kényszer nyomása alatt sem szabad azonban megfeledkezni arról, hogy a vezetők között mindig van egy olyan, aki a legnagyobb ráhatással lehet a karrieredre. Akitől az éves értékelés végeredménye leginkább függ és aki a fizetésemeléssel kapcsolatos döntésben a legerősebb befolyással bír. A kulcs döntéshozó beazonosítása segít a prioritások helyes meghatározásában és a megfelelő fókusz „beállításában”.

3. Ismerd fel a különböző személyiségjegyeket

Ahány ház, annyi szokás közmondás a vezetőkre is igaz. Mindannyian különböznek, mások a személyes céljaik, más tempóban dolgoznak, elvárásaik is nagy mértékben különböznek. Van aki korán kel és reggel hatékony, mások inkább délután aktívabbak, némelyik a rendszeres kommunikációt preferálja, míg a másik csak akkor igényli a személyes kapcsolattartás, ha valami komolyabb megbeszélni való akad. Ha megismered mindegyikük „gyenge pontját” és a nekik megfelelő módon és stílusban kommunikálsz, a számukra legmegfelelőbb időpontokban állsz rendelkezésre, akkor nagy eséllyel ismerik el fáradozásaidat.

4. Vedd rá őket, hogy egymással is kommunikáljanak 

A legtöbb vezető azt szereti, ha megoldásokat prezentálsz és nem problémákat teszel le az asztalára. Mégis olykor előfordul, hogy az elvárások ütköznek, vagy egymásnak ellentmondanak. Ilyenkor nehéz eldőnteni, hogy ki élvezzen elsőbbséget, vagy hogy épp melyik irányba szaladj. Ilyen esetekben érdemes az érintett vezetőket egy asztalhoz leültetni, hogy ők maguk tisztázzák a prioritásokat és a megfelelő irányt, amerre haladnod kell.

5. Ismerd a prioritásaidat

Nagyon fontos, hogy tisztában legyél a prioritásokkal. Van esetleg olyan feladat, vagy projekt, ami automatikus elsőbbséget élvez? Vagy esetleg valamelyik vezető által kiadott feladatokat kell kiemelten kezelni? Vagy szimplán a feladatok beérkezési sorrendjében kell elvégezned azokat? Ezeket a kérdéseket érdemes előre tisztázni, mert nagyban megkönnyíti a hatékony együttműködést és növeli az különböző felek elégedettségét. Természetesen így sem kerülhető el az összes konfliktus, de előfordulásuk sokkal ritkább.

Regisztrálj és lépj be a további tartalom megtekintéséhez

Tags: , , , , , , ,


About the Author



One Response to Hogyan kezeljünk egyszerre több főnököt? – avagy kiút a mátrix hálójából

  1. Pingback: főnök

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Back to Top ↑