Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /USER/multiculti/wp-includes/admin-bar.php:1) in /USER/multiculti/wp-content/plugins/ready-ecommerce/classes/req.php on line 9 Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /USER/multiculti/wp-includes/admin-bar.php:1) in /USER/multiculti/wp-content/plugins/ready-ecommerce/classes/req.php on line 9 Kreativitás multi környezetben? – nem utópia, hanem valóság - Multiculti.hu

Aktualitások creativity

Published on augusztus 15th, 2013 | by Multiculti Juli

1

Kreativitás multi környezetben? – nem utópia, hanem valóság

Az e heti téma talán sokakat érdekel, különösen azokat, akik úgy érzik, hogy munkájukban kevés a kreativitás, szabályok és standardok között töltik napjaikat, melyek sokszor nem tűnnek túl logikusnak, sőt, mondjuk ki, sokszor kifejezetten értelmetlenek, megnehezítik a gyors döntéshozatalt, akadályoznak az önmegvalósításban és azt az érzést keltik, hogy droidok vagyunk egy hatalmas gyárban. A ’büró’ ahogyan a nevében is benne van, valóban bürokratikus, így az egyes szabályzatok és protokollok között szárnyaszegett madárként érezhetjük magunkat. Elveszettnek, meg nem értettnek és nem utolsó sorban – ki nem érezte még ezt – csereszabatosnak, akit bármikor pótolni lehet anélkül, hogy a szervezet ezt a legkisebb mértékben is megérezné.

Valóban ennyire rossz a helyzet, valóban senki nem kíváncsi a mi hozzáadott értékünkre? Tényleg nincs lehetőségünk belevinni legjobb képességeinket és szárnyaló képzeletünket a mindennapokba?

És egyáltalán, ki lehet kreatív egy nagy szervezetben, függ ez beosztásunktól, a senioritásunktól, ne adj isten a főnökünkhöz való viszonyunktól?

Amíg ezen gondolkoztam, eszembe jutott a nyár szerintem egyik legkreatívabb ötlete, nevezetesen a világ legnagyobb üdítőital gyártójának címkéin megjelenő keresztnevek és becenevek feltüntetése  ’Kis ötlet’ Óriási hatással. Személy szerint hosszú perceket töltöttem el a szupermarketben fiaim keresztnevének keresgélésével, nem kicsit meghosszabbítva így a vásárlásra szánt időt, sőt elárulom titokban zsugorfóliákat szaggattam, hogy megtaláljam a kincset. Mekkora ötlet, kár, hogy nem nekem jutott eszembe! – szoktuk ilyenkor mondani.

De tényleg, ki is lehetett az ötlet szülőanyja, vagy szülőapja, egy marketingigazgató, egy kreatív team, vagy egy gyakornok, aki kávézás közben brainstormingolt munkatársival? (titkon remélem, hogy ez utóbbi) Valószínűleg soha nem tudjuk meg és csak remélem, hogy egy ekkora bevétel növekedést eredményező ötlet gazdája kapott valami elismerést.

Naponta születnek a fentihez hasonló kreatív ötletek multi környezetben, mely minden szabályozottsága ellenére melegágya, inspirálója a kreativitásnak. Ha körülnézünk a világban a piaci verseny egyik legfontosabb kritériuma az innovációs képesség, a gyorsaság és a folyamatos megújulás. A változás benne van a levegőben, sőt olyan, mint maga a levegő, e nélkül nem is tudunk lassan élni. (Más kérdés, hogy ez a változási kényszer vajon mit okoz globális szinteken, jó-e vagy már öngerjesztően káros, nagy dilemma, sokakat foglalkoztat, talán egy másik alkalommal erre is visszatérünk)

Ha az előbbi állítást de facto elfogadjuk, akkor visszakanyarodunk az eredeti dilemmához: ki, mikor és miért pont ő tud kreatív lenni egy szervezetben. Szerintem ez egy nagyon izgalmas és összetett kérdés, melyre egy rövid cikk keretében csak a teljesség igénye nélkül lehet válaszokat találni. A továbbiakban igyekeztem összegyűjteni egy-két hamuba sült pogácsát, mely jól jöhet az önmegvalósítás El Camino-ján.

Nagyon fontos, hogy ne csak dolgozzunk egy cégnél, vállalatnál, hanem hogy tudjuk, hogy hol dolgozunk!

(Ennek első lépése, hogy állásinterjú előtt nem árt megnézni az adott cég honlapját, tisztában lenni a vezetők személyével, a vállalat tevékenységével és az interjúztató személyével. Bocs a kitérőért, de hányszor találkoztam ilyen típusú felkészületlenséggel, amit persze nem is tudtam szó nélkül megállni. És ilyenkor menetrendszerűen jött is részemről a kérdés: Egyáltalán, miért szeretne ennél a cégnél dolgozni? Csend.)

Szóval új belépőként, meglévő munkatársként törekedjünk a tökéletes informáltság állapotába kerülni a cégünkről, értsük meg a célokat, legalább a rövid távú stratégiát, a fő folyamatokat, a szervezeti szabályokat, ezek nélkül ugyanis nem mérhetjük fel reálisan saját szerepünket a cég életében.

Ha sikerült nagyjából megérteni, hogy hol is vagyunk éppen, akkor…..

Kreativitás

Danka Szilvia

Tags: , , , , , , ,


About the Author



One Response to Kreativitás multi környezetben? – nem utópia, hanem valóság

  1. Pingback: Verselemzés a'la Multiculti - Multiculti.hu

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Back to Top ↑