Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /USER/multiculti/wp-includes/admin-bar.php:1) in /USER/multiculti/wp-content/plugins/ready-ecommerce/classes/req.php on line 9 Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /USER/multiculti/wp-includes/admin-bar.php:1) in /USER/multiculti/wp-content/plugins/ready-ecommerce/classes/req.php on line 9 To Do lista - DE hatékonyan! - Multiculti.hu

Egyéb villám tippek Basic RGB

Published on március 24th, 2014 | by Multiculti Juli

1

To Do lista – DE hatékonyan!

Korán kelés……., egész nap munka………, túlóra…….. és a nap végén bosszankodás……., hogy az egész napi gürcölés ellenére mégsem haladtál semmivel sem előre? Ismerős? A To Do lista csak egyre hosszabb, lista ide vagy oda, marad a véget nem érő munka…. Akkor meg minek? Mert hasznos is tud lenni, ha jól használjuk! Az alábbiakban összegyűjtöttük azokat a tippeket, trükköket, melyek egy hasznavehető To Do lista összeállításának elengedhetetlen feltételei.
 
Megfelelő formátum kiválasztása
 
Mennyi To Do app jelent meg az elmúlt néhány évben? És mennyit próbáltál ki belőle? Ha több, mint hármat, az is már túl sok! Válassz egyet és ragaszkodj, ahhoz. Legyen az papír alapú, app vagy PC-re telepített, a lényeg, hogy működjön és használjad.
 
Szedd listába és rendezd teendőidet
 
Ha már felírod, egy gonddal kevesebb, hisz nem kell azon aggódnod, hogy elfelejted bármelyiket is. De ha nem rendezed megfelelően, akkor a fejedre nő és ismét egy újabb listát kapsz, ami a fejedre nő!!!
 
- Prioritások: Ez sem atomfizika, és nem is szabad túlbonyolítani, egyenként több időt töltesz a feladat lista elkészítésével, mint azok megoldásával. Két tényezőt vegyél figyelembe: sürgősség és fontosság (David Allan: Getting Things Done). Ha ezek alapján kialakítasz egy 1-4-ig terjedő skálát és minden feladat mellé rendeled a megfelelő értéket, a listád már magától rendeződik. 1. Sürgős és fontos, 2. Nem sürgős, de fontos, 3. Sürgős, de nem fontos, 4. Nem sürgős és nem fontos.
 
- Kategorizálás: Válaszd külön a munkával kapcsolatos teendőidet a személyesektől, és legyen egy külön kategóriád a 10 perces, vagy annál rövidebb időt igénylő feladatokra is. Így két legyet ütsz egy csapásra: segít ugyanis a munka-magánélet egyensúlyának fenntartásában is (hisz nem feledkezel meg magánéleti teendőidről sem) és hasznosan töltöd azokat a rövid holt időket, melyek nem elegendőek egy nagyobb lélegzetű feladat elvégzésére. Néhányan még projekt alapon is külön választják teendőiket. (Szerző megjegyzése: Nekem sosem működött ez utóbbi, mert túl bonyolulttá és nehezen átláthatóvá tette a listámat)
 
Teendőket listázz, ne projekteket
Ez a legfontosabb, mégis a legtöbben épp ezt felejtik el. Hisz hogyan lehetne látványos előrelépést elérni egy több hónapig tartó projektben. Ha viszont a projektet feladatokra bontod le, akkor könnyedén nyomon követheted, hogy mennyit haladtál és mennyi van még hátra.
 
Néhány gyakorlati példa:
 
Projekt > Fejleszteni a honlapot
Teendő > 5 honlapfejlesztő cég elérhetőségeinek összegyűjtése
 
Projekt > Új fogorvost keresni
Teendő > Megkérdezni XY-t, hogy kihez jár fogorvoshoz
 
Projekt > Kicseréltetni az eltörött üveg tárgyalóasztal tetejét
Teendő > Lemérni az asztal méreteit és felhívni a …. készítőt a méretekkel
Egészítsd ki hasznos információkkal
 
Ha például valakit fel kell hívnod, akkor érdemes odaírni a telefonszámot, hogy amikor van néhány szabad perced, akkor az ne a telefonszám utáni kutakodással teljen. Vagy ha új asztalt rendelsz egy új belépőnek, akkor az asztal paramétereit jegyezd fel, hogy már kéznél legyenek az adatok, amikor telefonálsz a beszerzőnek.
 
Koncentrálj a jelenre
Az egyik legjobb módja annak, hogy To Do listád rövid és könnyen kezelhető maradjon, ha arra a jelen teendőit (elkövetkező néhány nap!) írod. A jövőbeli (következő hetek) feladat listáját vezesd külön és akkor nem kell már előre azon aggódnod, hogy mikor érsz már a lista végére.
 
+1 tipp: 3+2-es szabály
Ha a listád túl hosszú, akkor hiába is dolgozol keményen egész nap, az irreális elvárásoknak sosem fogsz tudni megfelelni. Egy napba általában 3 nagyobb lélegzetű (melyek 1-3 órát igényelhetnek) feladat, és 2 rövidebb (maximum 20 perc) teendő elvégzése fér bele. Ha ezt elfogadod és „csupán” ennyit „szúrsz a villádra” reggelente, akkor biztos lehetsz a sikerben. Hisz reális elvárásokkal nyitod a napot, jobban fókuszálsz, a nap végén élvezheted a jól végzett munka örömét, és még magánéletre is marad elegendő idő. Kell ennél több???

Tags: , , , , ,


About the Author



One Response to To Do lista – DE hatékonyan!

  1. Pingback: To Do lista – DE hatékonyan! | MultiCulti

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Back to Top ↑