Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /USER/multiculti/wp-includes/admin-bar.php:1) in /USER/multiculti/wp-content/plugins/ready-ecommerce/classes/req.php on line 9 Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /USER/multiculti/wp-includes/admin-bar.php:1) in /USER/multiculti/wp-content/plugins/ready-ecommerce/classes/req.php on line 9 Motiváció - Multiculti.hu

10 pontos kisokos Motiváció

Published on május 14th, 2013 | by Multiculti Juli

1

Motiváció

1.      Elégedettség és produktivitás

Számos kutatási eredmény azt bizonyítja, hogy a magas motivációs szintek kéz a kézben járnak az üzleti sikerrel. DE Motiváció idézet1van egy nagyon fontos tényező, amit egy kutatásban sem említenek. Önmagában a motivációs eszközök nem elegendőek. A legjobb motivátor ugyanis a jó teljesítmény! Ha jól teljesít egy dolgozó, az sikerélményt okoz számára. És ha ezt a szervezet a megfelelő motivációs eszközökkel jutalmazza (szóbeli elismerés, magasabb bér, előrelépési lehetőség, stb), akkor elégedett a munkáltatójával is. Ezért hibát követ el az a vezető, aki csupán a dolgozói elégedettségre koncentrál. Sokkal jobb eredmény érhető el ugyanis, ha támogatja alkalmazottait a jobb teljesítmény elérésében. Például többet költ továbbképzésekre, segít elhárítani az akadályozó tényezőket, jobb eszközöket biztosít, és a megfelelő embert a képességeinek megfelelő feladatokkal bízza meg.

2.      Egyéni és vállalati célok egyensúlya

Egy jó ösztönzőrendszer kidolgozásának első alappillére, hogy azonosítjuk az egyes emberek céljait, törekvéseit és úgy cselekszünk, hogy azok összhangba kerüljenek a szervezet stratégiájával, céljaival és erőforrásaival. És ha ezt elértük, akkor a legnagyobb kihívás, hogy ezt az egyensúlyt hosszútávon fenntartsuk. Hatékony eszköz a dolgozók egyéni ösztönzőinek azonosításához a motivációs kártya, melyen a dolgozó maga állítja össze a saját motivációs menüsorát, értékeli azokkal elégedettségi szintjét és felettesével közösen meghatározza azokat a teendőket, amelyek az elégedettségét növelhetik a jövőben. Mint a legtöbb eszköz, ez sem egyszeri gyógyszer, melynek hatása örökké kitart. Rendszeres karbantartást és visszajelzést igényel mindkét fél részéről

3.      Pozitív vs negatív

Számos vezető elköveti azt a hibát, hogy csak a negatív teljesítményt veszi észre és a jó eredmények mellett észrevétlenül elsétál. Pedig ahogy azt az első pontban is szerepel, a dolgozót nagymértékben ösztönzi a munkahelyi sikerélmény. Ezért sose feledkezzünk meg a jó teljesítmény elismeréséről. Sokszor elég egy köszönöm, vagy egy szép munka volt megjegyzés a következő csapat megbeszélésen, alkalomadtán egy-egy elismerő email. Természetesen éppoly demotiváló, ha a rosszul teljesítő kolléga ’büntetlenül’ élvezheti ugyanazokat a javakat, mint társai. Igaz a mondás: egy rohadt alma megfertőzi az egész ládát. Ha egy vezető nem hozza meg idejében a kellemetlennek tűnő döntést, az hosszútávon az egész csapat eredményességére gyakorol nem kívánatos hatást.

4.      Erőfeszítés vs teljesítmény

Hányszor találkozhatunk azzal az indoklással a teljesítményértékelő beszélgetésen, hogy ’Nagyra értékelem igyekezetedet és a rendszeres túlórázást, amivel vállalatunk iránti elkötelezettségedről teszel tanúbizonyságot. Pedig ma már oly sok mérőeszköz áll a vezetők rendelkezésére, hogy az egyéni teljesítményt objektíven tudják értékelni. Több kutatási eredmény is igazolja, hogy a túlóra és az igyekezet önmagában mit sem ér. Ha a dolgozónak hiányoznak az alapvető kompetenciái, tudása, tapasztalata, személyiségjegyei, akkor teljesítménye is elmarad az elvárttól. Ne sajnáljuk az időt és energiát egy hatékony teljesítmény értékelő rendszer bevezetésétől, hiszen a vállalat jövedelmező képessége, hosszútávú termelékenysége és piaci pozíciója függhet tőle.

Motiváció5.      Egyéni vs csapat

A magyar munkavállaló individualista. Szemben a távol keleti kultúrákkal, itthon az egyéni motivációs eszközök sokkal eredményesebbek. Vannak azonban olyan területek, ahol a csapat együttműködése különösen fontos. Amikor az egyes munkafázisok nem egyértelműen elhatárolhatóak, szorosan egymásra épülnek és érték csak a teljes csapat összehangolt tevékenységével teremthető. Ezekben az esetekben érdemes megfontolni egyes csapat motivációs eszközök bevezetését (például csoportbónusz, azonos mértékű ösztönző elemek). Azonban ne legyenek illúzióink afelől, hogy egy ilyen rendszer működtetése kevesebb energiát és odafigyelést igényel. Sőt! Individualista társadalmunkban a felelősség áthárítása, az egyéni teljesítmény túlértékelése és az emiatt kialakuló dolgozói konfliktusok azonnali beavatkozást kívánnak a vezetőtől.

Regisztrálj és lépj be a további tartalom megtekintéséhez

Motiváció, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Tags: , , , , , ,


About the Author



One Response to Motiváció

  1. Pingback: A magyarok kétharmada elégedetlen a munkájával - Multiculti.hu

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Back to Top ↑