Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /USER/multiculti/wp-includes/admin-bar.php:1) in /USER/multiculti/wp-content/plugins/ready-ecommerce/classes/req.php on line 9 Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /USER/multiculti/wp-includes/admin-bar.php:1) in /USER/multiculti/wp-content/plugins/ready-ecommerce/classes/req.php on line 9 Personal branding - Multiculti.hu

A coaching coaching (5)

Published on július 11th, 2013 | by Multiculti Juli

0

Personal branding

Personal branding

‘A személyes márka (personal branding) egyre szélesebb körben terjedő marketingeszköz. A márkázás a termékek vagy a szolgáltatások oldaláról indult el, és a szó hallatán először erre is gondolunk. A personal branding viszont az egyén személyes márkája, sajátosságok, jellemzők összessége, amiből a másik bizonyos előnyökre tesz szert.

A személyes márka magában foglalja a belső tulajdonságokat, kreativitást, vezetői készséget, versenyszellemet, feltéve, hogy valaki versenyezni akar. Összefoglalva, a személyhez határozottan kötődő megfogható és kevésbé megfogható jellemzők sokasága.

A személyes márka azért is fontos, mert a statisztika szerint az emberek először döntenek egy személyiség és egy idea mellett, s csak utána vásárolják meg a terméket vagy a szolgáltatást.

A personal branding fogalmát nehéz definiálni. Meghalljuk valakinek a nevét, és egy kép jelenik meg előttünk az illetőről. Lehet egy erős benyomás vagy képzet, ami megjelenik a személyről, amikor találkozunk vele vagy gondolunk rá. Mindegyikünknek van személyes márkája, csak talán nincs tudatosan összerakva.

Az elmúlt tizenöt évben rengeteg minőségi know how árasztotta el az országot, a menedzsereknek egy új világot kellett megtanulniuk. A vezetők már megtanulták, hogyan bánjanak jobban a munkatársakkal, hatékonyabban gazdálkodnak az idejükkel, tudják kezelni a konfliktusokat, és biztosan döntenek. Most elérkezett az idő, hogy ne csak a vállalat vezetéséhez értsenek, hanem szakítsanak arra is időt, hogy „megcsinálják magukat”. Ebben segíthet a coaching, ami segítséget nyújt az ügyfélnek, hogy felismerje rejtett belső forrásait.’

Coachinggal építhető a personal brand

‘A személyes márka határozott kialakítását és fejlesztését coaching segítheti. Azt, ahogyan mások néznek ránk, gondolkodnak rólunk, vagy ami elsőre eszükbe jut, ha meglátnak minket. A coaching során strukturáltan és szisztematikusan építjük a personal brand olyan legfontosabb elemeit, mint: specializáció, leadership, személyiség, megkülönböztethetőség, “láthatóság”, kitartás, “good will”, egység. A coaching segítségével segítünk végiggondolni, vajon a környezetünkben önmagunk számára legelőnyösebben cselekszünk-e, avagy találhatunk olyan kisebb-nagyobb elemeket “cselekvésünkben, mozgásunkban, gondolkozásunkban”, amelyek előrevihetnek. Hívhatjuk ezt egyes jellemzők megváltoztatásának, a körülöttünk zajló események tudatosabb figyelésének, vagy akár személyes márka alakításnak is. Mindegyikünknek van személyes márkája, csak talán nincs tudatosan összerakva.

Életünk során családi, egészségi problémákkal küzdünk, belső harcainkat vívjuk, magánéleti konfliktusainkat próbáljuk rendezni, szakmai fejlődésünkkel és karrierépítésünkkel foglalkozunk, a márkánk építésére nem is gondolunk. A personal brandingre fókuszáló coaching a személyes márka kialakítását, fejlesztését segíti, az olyan értékek rendberakását, ami eddig nem volt cél.’

 

Personal branding (English)

‘Personal branding is the process whereby people and their careers are marked as brands. While previous self-help management techniques were about self-improvement, the personal branding concept suggests instead that success comes from self-packaging. The process is further defined as the creation of an asset that pertains to a particular person or individual; this includes but is not limited to the body, clothing, physical appearance and areas of knowledge, leading to a uniquely distinguishable, and ideally memorable, impression.

Personal branding, self-positioning and all individual branding by whatever name, was first introduced in 1937 in the book Think and Grow Rich by Napoleon Hill. The idea surfaced later in the 1981 book Positioning: The Battle for Your Mind, by Al Ries and Jack Trout.More specifically in “Chapter 23. Positioning Yourself and Your Career – You can benefit by using positioning strategy to advance your own career. Key principle: Don’t try to do everything yourself. Find a horse to ride”.’

Tags: , , ,


About the Author



MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Back to Top ↑