Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /USER/multiculti/wp-includes/admin-bar.php:1) in /USER/multiculti/wp-content/plugins/ready-ecommerce/classes/req.php on line 9 Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /USER/multiculti/wp-includes/admin-bar.php:1) in /USER/multiculti/wp-content/plugins/ready-ecommerce/classes/req.php on line 9 Újévi fogadalmak - hiszel még bennük??? - Multiculti.hu

Egyéb villám tippek fogadalom

Published on január 3rd, 2014 | by Multiculti Juli

0

Újévi fogadalmak – hiszel még bennük???

Új év, új fogadalmak. Az új év beköszöntével sokan próbálnak szakítani a berögződött rossz szokásaikkal és az éjféli visszaszámlálással egy új éra bekövetkeztét várják. Azonban január 1-je általában csak nagyon rövidtávú változást hoz legtöbbeknek. Mosolyogva konstatálom minden évben, hogy az év első napjain kiürülnek az irodaház előtti dohányzó padok. Egyértelmű, hogy a padok nem a karácsonyi partyn összemelegedett alkalmi párok megcsappant libidója miatt néptelenednek el, és az sem valószínű, hogy a téli mínuszok elől futamodnak meg a kollégák. Sokkal inkább az újévi fogadalmak miatt ürülnek ki. A legtöbb dohányos ugyanis ilyenkor fogadja meg 100-adszor, hogy egyszer s mindenkorra lemond a dohányzásról. Mások persze másról mondanak le. A kolleginák közül páran például olyan erős bűntudatot éreznek a karácsonyi lakomázás és nasizás miatt, hogy egész egyszerűen semmit sem esznek az első munkanapokon. És ott vannak még azok is, akik újévi fogadalomként sportolni kezdenek és az év első napjaiban az elviselhetetlen izomlázuk, zúzódásaik és szalagszakadásaik miatt nyafognak.

Ez persze rányomja bélyegét az évkezdésre: mindenki ideges, feszült, minden félreértett megjegyzés miatt megsértődik… De ez is csak napok, hetek jelensége, hamarosan mindegyikük felhagy újévi szokásaival. Ismét megtelnek a padok, megfonnyad a saláta a menzán és tovább gyarapodnak az úszógumik.

A fogadalom tétel épp a sorozatos kudarcok miatt értelmetlen. De hogyan lépjünk tovább, tűzzünk ki új célokat? Multinacionális vállalati alkalmazottként évente új célok tűzünk ki a felsőbb vezetés nyomására. Legyen az értékesítési, pénzügyi, mennyiségi vagy minőségi, azokat el is kell érni.  Majd persze rendszeresen riportot is kell készíteni a menedzsment részére, hogy bizonyíthassuk, hol is állunk megvalósításukkal. Csoda, hogy a “célkitűzés” (goal setting) szótól a hideg is kiráz minket? És ha a multinacionális vállalati példánál maradunk, akkor készíthetnénk akár előrejelzéseket (projections) is. De tegyük szívünkre kezünket, ki képes tényleg előre megjósolni a jövőt, hogy merre érdemes elindulni, vagy mibe kéne fektetni. Újabb zsákutca…

Egyelőre legszimpatikusabb megoldás számomra a dream-lining, amiről Tim Ferris 4 Hour Week könyvében olvastam. Nem kötődik előre, mesterkélten kitűzött dátumokhoz és nem a környezet által támasztott mű-fogadalmakról szól. Belülről jön, és ráadásul a leghasznosabb lépés az önmegvalósítás ösvényén.

Lényege röviden – Válaszolj őszintén az alábbi három kérdésre:

1. Mi akarsz lenni? (What do you want to be?)

2. Mit szeretnél? (What do you want to have?)

3. Mit szeretnél csinálni? (What do you want to do?)

Például:

1. Egy jó tanácsadó, egy elismert marketing szakember, egy jó vezető, stb.

2. Egy asszisztenst, egy iPhone-t, stb.

3. Két hetes körutat Távol-Keleten, jég szörfözni, stb.

És ha elkészültél a listáddal, akkor már csak a megvalósítás van hátra. Majd vedd elő 6-8 hónap múlva és nézd meg, hogy mit értél el belőle. Ne feledd, amit Steve Jobs mondott: “It’s impossible to connect the dots looking forward. You can only connect the dots looking backwards.”

Tags: , , , , , , ,


About the Author



MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Back to Top ↑